مفهوم فرانشیز (Franchise)
ادامه مطلب ...
اسطوره های کارآفرینی (باورهای غلط پیرامون کارآفرینی)
با گذشت سالها از طرح مفهوم کارآفرینی، اسطوره های فراوانی در بارهی این مفهوم پدید آمده است. این اسطوره ها نتیجه فقدان پژوهش در باب کارآفرینی هستند.
همان طور که بسیاری از پژوهشگران متذکر شده اند، مطالعه کارآفرینی هنوز در حال انجام است و از این رو، عامه مردم همچنان به آنها باور خواهند داشت تا اینکه یافته های پژوهشی معاصر بر آن ها خط بطلان بکشد. 10 مورد از مهم ترین اسطوره ها را با قدری توضیح در ردَ هر کدام در زیر خواهیم آورد.
ادامه مطلب ...
به گفته Roussanov «کارآفرینان در جامعه ما ثروت زیادی را خلق می کنند، ولی ما متوجه نمی شویم که چه چیزی یک فرد را تبدیل به کارآفرین می کند. آنچه در مورد این قشر برای اقتصاددانان جذاب است، سودی است که به جامعه می رسانند و ما بدون آنها اوضاع بدی خواهیم داشت.»
ادامه مطلب ...
کارآفرینان افرادی هستند که فرصتها را درک می کنند و خلاء ها را می بیند.
درک فرصت ها توسط این افراد ممکن است از طریق بازار گردی (ارتباط با محیط زندگی، بازار و ...) و یا ارتباط با افراد (در جلسات) یا نگاه به تلویزیون، رسانه ها شبکه اینترنت و... حاصل شود، که به آن نگاه کارآفرینانه (یا نگاه جستجو گرانه، نگاه فرصت گرایانه، شکار فرصت و ...) گفته می شود.
ادامه مطلب ...
آغاز هر کار مهمترین قسمت آن است. ((افلاطون))
زیاد کار کردن مهم نیست، درست کار کردن مهمتر است. ((پارتو))
مشکلات فرصتهایی هستند در لباس کار و تللاش.((هنری کایز))
من شکست نخورده ام، تنها هزار راه حل پیدا کرده ام که به کار نمی آیند. ((توماس ادیسون))
ادامه مطلب ...