X
تبلیغات
زولا
جمعه 27 خرداد 1390
توسط: پیشگام

سایت خانواده کارآفرینی

جمعه 27 خرداد 1390
توسط: پیشگام

دوره های کاربردی و تخصصی

پنج‌شنبه 26 خرداد 1390
توسط: پیشگام

فرانشیز چیست؟


مفهوم فرانشیز (Franchise)

فرانشیز نوعی از کسب و کار است که بر اساس آن به یک شرکت اختیار داده می شود که تولیدات و یا محصولات شرکت دیگر را را بفروشد و در قبال آن مبلغی دریافت کند که به این مبلغ، مبلغ فرانشیز می گویند.
http://www.findingcover.co.uk/buy-life-insurance.jpg

پنج‌شنبه 26 خرداد 1390
توسط: پیشگام

اسطوره های کارآفرینی !!!!!!


اسطوره های کارآفرینی (باورهای غلط پیرامون کارآفرینی)

با گذشت سالها از طرح مفهوم کارآفرینی، اسطوره های فراوانی در باره‌ی این مفهوم پدید آمده است. این اسطوره ها نتیجه فقدان پژوهش در باب کارآفرینی هستند.

همان طور که بسیاری از پژوهشگران متذکر شده اند، مطالعه کارآفرینی هنوز در حال انجام است و از این رو، عامه مردم همچنان به آنها باور خواهند داشت تا اینکه یافته های پژوهشی معاصر بر آن ها خط بطلان بکشد. 10 مورد از مهم ترین اسطوره ها را با قدری توضیح در ردَ هر کدام در زیر خواهیم آورد.

http://malaysiavm.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/false-alarm.jpg

پنج‌شنبه 26 خرداد 1390
توسط: پیشگام

مدیریت بر خود (پست صوتی)

http://www.aviny.com/Voice/images/ejra_01.gif
http://www.ibna.ir/images/docs/000041/n00041409-b.jpg
مدیریت بر خود
20 دقیقه
گفگتو با دکتر علی شاه حسینی
(کارشناس مدیریت، برنامه ریزی و کارآفرینی)
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390
توسط: پیشگام

چه چیز کارآفرینان را متمایز می کند؟


چه چیز کارآفرینان را متمایز می کند؟

به گفته Roussanov «کارآفرینان در جامعه ما ثروت زیادی را خلق می کنند، ولی ما متوجه نمی شویم که چه چیزی یک فرد را تبدیل به کارآفرین می کند. آنچه در مورد این قشر برای اقتصاددانان جذاب است، سودی است که به جامعه می رسانند و ما بدون آنها اوضاع بدی خواهیم داشت.»


سه‌شنبه 24 خرداد 1390
توسط: پیشگام

نگاه کارآفرینانه


نگاه کارآفرینانه برداشتی جدید از کارآفرینی

کارآفرینان افرادی هستند که فرصتها را درک می کنند و خلاء ها را می بیند.

درک فرصت ها توسط این افراد ممکن است از طریق بازار گردی (ارتباط با محیط زندگی، بازار و ...) و یا ارتباط با افراد (در جلسات) یا نگاه به تلویزیون، رسانه ها شبکه اینترنت و... حاصل شود، که به آن نگاه کارآفرینانه (یا نگاه جستجو گرانه، نگاه فرصت گرایانه، شکار فرصت و ...) گفته می شود.

سه‌شنبه 24 خرداد 1390
توسط: پیشگام

سخنان بزرگان در باره کار و تلاش (2)


بخش دوم

آغاز هر کار مهمترین قسمت آن است. ((افلاطون)) خطای این گفته را گزارش دهید

زیاد کار کردن مهم نیست، درست کار کردن مهمتر است. ((پارتو)) خطای این گفته را گزارش دهید

فقط دانستن کافی نیست، باید به کار گرفت، فقط خواستن کافی نیست، باید انجام داد. ((بروس لی)) خطای این گفته را گزارش دهید

مشکلات فرصتهایی هستند در لباس کار و تللاش.((هنری کایز)) خطای این گفته را گزارش دهید

من شکست نخورده ام، تنها هزار راه حل پیدا کرده ام که به کار نمی آیند. ((توماس ادیسون)) خطای این گفته را گزارش دهید