این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

چه چیز کارآفرینان را متمایز می کند؟


چه چیز کارآفرینان را متمایز می کند؟

به گفته Roussanov «کارآفرینان در جامعه ما ثروت زیادی را خلق می کنند، ولی ما متوجه نمی شویم که چه چیزی یک فرد را تبدیل به کارآفرین می کند. آنچه در مورد این قشر برای اقتصاددانان جذاب است، سودی است که به جامعه می رسانند و ما بدون آنها اوضاع بدی خواهیم داشت.»


وی در مقاله اخیر خود تحقیقاتی روی رفتار کارآفرینی، تحلیل رابطه ریسک و نتیجه مورد انتظار سرمایه گذاری ها (Risk-return) و آرمان های اجتماعی انجام داد تا به سوال «چرا برخی افراد تمایل دارند در زندگی جهش های بزرگ کارآفرینی داشته باشند؟»
پاسخ دهد.
وی به این نتیجه رسید که کارآفرینان آرمان های اجتماعی یکتایی دارند. آنها ریسک و نتیجه مورد انتظار را به گونه ای دیگر مقایسه می کنند که این امر باعث می شود به نتایج غیرمعمول اما منطقی در رابطه با ریسک های هر فرصتی برسند. ذهنیت عموم اینگونه است که کارآفرینان از ریسک کردن واهمه ای ندارند، در حالی که آنها فقط به خطرهای نسبی نگاه متفاوتی دارند.
Roussanov می گوید کارآفرینان شجاع اصلاعلاقه ندارند مانند اطرافیان خود باشند و همواره به این فکر می باشند که چگونه از همه پیش بیفتند. آنها هیچگاه به میزان مطلق ثروت خود توجهی ندارند، بلکه همیشه ثروت خود را به نسبت سایرین می سنجند و می خواهند از همه بهتر باشند. کارآفرینان نسبت به سایر مردم پول بیشتری ذخیره و کمتر خرج می کنند. آنها اعتبار اجتماعی خود را با رسیدن به سرمایه ای بیش از سرمایه پیشین خود و سرمایه فعلی اطرافیانشان بالامی برند. وی می افزاید؛

«به هنگام پیشرفت افرادی که خود را با آنها مقایسه می کنید تغییر می کنند، ابتدا شما می خواهید مانند بسیاری از افراد موفق شوید، اما پس از کسب کمی موفقیت می خواهید در میان برترین ها قرار گیرید و در نهایت بهترین شدن به هدف شما تبدیل می شود.»


Roussanov در مقاله خود اظهار می دارد «پیش افتادن از اطرافیان رضایتی به همراه دارد که اگر این رضایت به ریسک عقب افتادن از آنها بچربد، برخی کارآفرینان چنین ریسک بزرگی را انجام می دهند و اعتبار بالایی کسب می کنند. این در حالی است که مردم عادی در مواجهه با چنین ریسک هایی عقب نشینی می کنند.»
Roussanov افزود: «از نگاه یک اقتصاددان مساله نگران کننده در مورد فعالیت های کارآفرینان ریسک بسیار بالای آن است. در واقع افراد با انجام چنین فعالیتی بخش اعظمی از نیروی انسانی و مالی خود را سرمایه گذاری می کنند و در واقع ریسکی انجام می دهند که ممکن است قابل جبران نباشد. تئوری های اقتصادی پیش بینی می کند که هرچه ریسک بالاتر، نتیجه و سود حاصل از سرمایه گذاری نیز از میانگین سود سایر سرمایه گذاری ها بیشتر خواهد بود؛ اما از طرف دیگر می گوید سرمایه گذاری با وجود ریسک های غیر قابل جبران، نتیجه و سودی بیشتر از میانگین سود سایر سرمایه گذاری ها نخواهد داشت. به عبارت دیگر اگر کارآفرین فقط به دنبال نتیجه و سود بیشتر از سرمایه گذاری خود می باشد، بهتر است در بازار سهام سرمایه گذاری کند، اما مساله این است که کارآفرینان به یکدیگر کاملاوفادارند و ریسک های هرچند بسیار بالادر حیطه خود را به ریسک های موجود در بازار سهام یا دیگر بازارهای اقتصادی ترجیح می دهند.»
اکثر کارآفرینان به هنگام سرمایه گذاری به شکست یا حتی موفقیت نسبی فکر نمی کنند، آنها برای یک موفقیت بسیار بزرگ لحظه شماری می کنند، آنها در طول انجام فعالیت و سرمایه گذاری دائما خود را «Mark Zuckerberg» (مدیر ارشد اجرایی فیس بوک) بعدی تصور می کنند؛ بنابراین هر فردی پیش از آنکه بخواهد کارآفرین شود می بایست هدف خود را از قدم گذاشتن در این مسیر بداند.
باید بداند آیا هدف وی پولدار شدن است یا موفقیت در یک پروژه یا کار کردن برای خودش یا بهبود کیفیت زندگی شخصی اش؟ به گفته Roussanov «اگر هدف فرد پولدار شدن باشد بهتر است در مورد تصمیم خود تجدید نظر کند، احتمالاراه های بهتر با ریسک کمتری نیز وجود دارد.» وی می افزاید: «کارآفرینان و اطرافیانشان باید بدانند که نوع نگاه غیرمعمول لزوما غیرمعقول نمی باشد. هر کس از زاویه ای به قضایا نگاه می کند، ممکن است دیدگاه شما با دیدگاه افراد دیگر در مورد نتیجه و سود حاصل از یک ریسک کاملامتفاوت باشد، اما این دلیلی بر غیرمعقول بودن هیچ یک از شما نیست.»


مترجم: بهزاد بهمن نژاد


روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 2379 به تاریخ 19/3/90، صفحه 30 (مدیران)



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد