این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

اسطوره های کارآفرینی !!!!!!


اسطوره های کارآفرینی (باورهای غلط پیرامون کارآفرینی)

با گذشت سالها از طرح مفهوم کارآفرینی، اسطوره های فراوانی در باره‌ی این مفهوم پدید آمده است. این اسطوره ها نتیجه فقدان پژوهش در باب کارآفرینی هستند.

همان طور که بسیاری از پژوهشگران متذکر شده اند، مطالعه کارآفرینی هنوز در حال انجام است و از این رو، عامه مردم همچنان به آنها باور خواهند داشت تا اینکه یافته های پژوهشی معاصر بر آن ها خط بطلان بکشد. 10 مورد از مهم ترین اسطوره ها را با قدری توضیح در ردَ هر کدام در زیر خواهیم آورد.

http://malaysiavm.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/false-alarm.jpg


اسطوره 1 : کارآفرینان اهل عمل هستند نه اهل اندیشه
گرچه این نکته که کار افرینان میل به عمل کردن دارند صحت دارد، اما آنها اهل تفکر نیز هستند. در حقیقت، آنها غالباً افرادی بسیار روشمند هستند که حرکات خود را به دقت طرح ریزی می‌کنند. امروزه تاکید بر ایجاد طرحهای تجاری روشن و کامل شاخصی است که نشان میدهد کارآافرینان اندیشمند به اندازه کارآفرینان عمل کننده اهمیت دارند.اسطوره2: کارآفرینی ذاتی است، اکتسابی نیست.
این ایده که خصوصیات کارآفرینی را نمی توان تعلیم داد یا تعلم نمود یا این که آن ها جزء صفات ذاتی و مادر زادی هستند، مدتهاست که جا افتاده است. این صفات عبارتند از پرخاشگری، ارائه راهکارها، نیروی پیش رانه، اشتیاق در ریسک کردن، توانایی تحلیل و مهارت در برقراری روابط انسانی. ولی امروزه شناخت کارآفرینی به عنوان یک علم به رد این اسطوره کمک کرده است. کارآفرینی همچون کلیه علوم دیگر، دارای مدلها، فرایندها و موارد مطالعاتی است که مطالعه و بررسی در خصوص این مبحث را مسیر می‌سازد.اسطوره3: کارآفرینان همان مخترعین هستند.
این عقیده که کارآفرینان مخترعین هستند نتیجه درک غلط و کوته بینی است. گرچه بسیاری از مخترعین، کارآفرین نیز هستند، کارآفرینان متعددی انواع فعالیت های نوآورانه را انجام می‌دهند. برای مثال، رای کراک امتیاز فروش مواد غذای حاضری را ابداع نکرد ولی عقاید خلاقانه وی مک دونالد را بزرگترین شرکت غذای حاضر در سراسر دنیا ساخت. برداشت معاصر از کارآفرینی چیزی بیش از خلاقیت و نوآوری را در بر می‌گیرد. چنین برداشتی نیازمند درک کامل از رفتار خلاقانه در تمام اشکالش است.اسطوره4: کارآفرینان وصله های ناجور علمی و اجتماعی می باشند.
این باور که کارآفرینان بی لیاقتان دانشگاهی و اجتماعی هستند بر اثر مشاهده برخی از صاحبان مشاغل است که پس از اخراج از محل تحصیل یا ترک کسب، شرکت های موفقی را تاسیس کرده اند. اما امروزه کارآفرین به عنوان یک قهرمان اجتماعی، اقتصادی و دانشگاهی شناخته می‌شود و به کارآفرین نه به چشم یک بی لیاقت بلکه به عنوان یک حرفه ای نگاه می‌شود.اسطوره 5: کارآفرینان باید ویژگی های خاص یک کارآفرین را دارا باشند.
بسیاری از کتابها و مقالات فهرست بلند بالایی از خصوصیات کارآفرینان موفق را ارائه می‌کنند. این قبیل لیستها نه تایید شده هستند و نه کامل. آنها مبتنی بر مطالعات موردی و پژوهش‌های صورت گرفته در میان افراد موفق است. امروزه به این مطلب پی برده ایم که تدوین یک شرح حال استاندارد برای کارآفرینی امری دشوار است. محیط، مخاطره کردن و کارآفرین اثرات متقابل بر یک دیگرند، که این اثرات به انواع متفاوت شرح حال کارآفرینان منتج می‌شود. مطالعات معاصری که در دانشگاه‌های سرتاسر ایالات متحده انجام می‌شود، در آینده شناختی دقیق تر نسبت به شرح حال های متفاوت کارآفرینان فراهم خواهد آورد. در واقع یک «چشم انداز کارآفرینانه» در میان افراد، از یک شرح حال خاص، قابل درک تر است.اسطوره 6: تمام نیاز کارآفرین پول است.
این حقیقت است که اقدام به یک کار مخاطره آمیز برای بقاء احتیاج به سرمایه دارد. این امر نیز درست است که تعداد بسیار زیادی از شکستهای شغلی بر اثر فقدان پشتیبانی مالی مناسب رخ می دهد. اما داشتن پول تنها محافظ در برابر شکست نمی باشد. غالباً ناکامی بر اثر فقدان تاُمین مالی مناسب نشانگر سایر مشکلات بدین شرح است: عدم صلاحیت مدیران، فقدان درک مسائل مالی، سرمایه گذاری ناچیز، طرح ریزی ضعیف و نظیر آن. بسیاری از کارآفرینان موفق هنگامی که اقدام به انجام کارهای مخاطره آمیز می‌کنند بر فقدان پول فائق می آیند. برای چنین کارآفرینی پول یک منبع است ولی هرگز یک هدف اصلی نیست.اسطوره 7: تمام نیاز کارآفرینان خوش شانسی است.
کارآفرینان آماده ای که در پی فرصتها هستند در هنگام رو به رو شدن با موقعیتها غالباً خوش شانس به نظر می آیند. در حقیقت آنها برای درگیر شدن با موقعیتها و تبدیل آنها به موفقیت از آمادگی بیشتری بر خوردار می باشند. آنچه که حقیقتاً باعث می‌شود یک فرد خوش شانس به نظر برسد عبارت است از آمادگی، عزم راسخ، آمال و آرزوها، دانش و خلاقیت.اسطوره 8: برای کارآفرینان بی اطلاعی نعمتی است.
این اسطوره که طرح ریزی و ارزیابی بیش از حد منجر به یکسری مشکلات دائم می‌شود- یعنی تحلیل مفرط به فلج شدن منتهی می گردد- در بازار های رقابتی امروزه که نیازمند برنامه ریزی دقیق و آمادگی می باشد جایی ندارد. فاکتور های کلیدی برای موفقیت کارآفرینی عبارتند از : شناسایی نقاط قوت و ضعف عمل مخاطره آمیز، تدوین یک برنامه زمان بندی شده مشخص با در نظر گرفتن احتمال حل مشکلات، و به حداقل رساندن این مشکلات از طریق تنظیم یک راهبر دقیق. بنابرین طرح ریزی دقیق- و نه بی اطلاعی از آن- علامتی از موفقیت یک کارآفرین است.اسطوره 9: کارآفرینان در جستجوی موفقیت، لزوما شکستهای زیادی را تجربه می‌کنند.
این یک واقعیت است که بسیاری از کارآفرینان قبل از آنکه موفق شوند از شکستهایی رنج می برند. اما آنها در واقع از این ضرب المثل انگلیسی پیروی می‌کنند که: «اگر در اولین بار موفق نشدی، دوباره و دوباره سعی نکن.» در حقیقت نا کامی، می تواند درسهای زیادی به آنانکه دوست ندارند بیاموزند، بیاموزد و غالباً آنها را به موفقیتهای آتی رهنمود سازد. لیکن برای موفقیت در کارآفرینی، لزوما شکست وجود ندارد.اسطوره 10: کارآفرینان حد نهایی خطر پذیران هستند. ( قمار بازن)
مفهوم ریسک بخش عمده ای از فرایند کارآفرینی است. بنابراین نگرش عمومی اکثر کارآفرینان از ریسک تحریک شده است. علیرغم اینکه ممکن است چنین به نطر آید که یک کارآفرین در حال قمار کردن با یک شانس وحشتناک است، حقیقت این است که معمولاً کارآفرین براساس یک ریسک معقول یا حساب شده عمل می کند. کارآفرینان غالباً موفق، به وسیله برنامه ریزی و آمادگی تلاش می‌کنند تا به منظور کنترل بهتر سرنوشت خودشان میزان ریسک موجود را به حداقل برسانند. این 10 اسطوره ارائه گردید تا زمینه ای برای تفکر جاری معاصر در خصوص کارآفرینی فراهم آورد. با دوری جستن از «فرهنگ عامه»، می توانیم بنیادی برای پژوهش‌های نقادانه تئوریهای معاصر و فرایندهای کارآفرینی بسازیم.منبع: دونالد.اف، 1952، نگرشی بر کارآفرینی معاصر، جلد اول، ترجمه ابراهیم عامل محرابی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد