جمعه 25 آذر 1390
توسط: پیشگام

ارزیابی فرصت و ایده کارآفرینی

ارزیابی فرصت و ایده کارآفرینی

در الگوی گروهونز و همکاران معیارهای متعددی برای ارزیابی فرصت و ایده کارآفرینی در نظر گرفته شده اند که قابل طبقه بندی در ۶ دسته معیار به شرح زیر می باشد...

۱‐ بازار
‐ نیاز به محصول هر چه مشخص تر و عیان تر باشد نشانه ای از کیفیت بالا می باشد.
‐ مشتریان هر چه قابل دسترس تر باشند نشانه ای از کیفیت ایده یا فرصت است.
‐ نرخ برگشت هزینه برای مشتری هر چه کوتاه تر باشد نشانه ای از کیفیت ایده یا فرصت است.
‐ ساختار بازار هر چه کمتر رقابتی و ساختار نیافته تر باشد نشانه ای از کیفیت فرصت یا ایده است.
‐ اندازه بازار هر چه بیشتر باشد نشانه ای از کیفیت فرصت یا ایده است.
‐ هر چه بازار از نرخ رشد بیشتری برخوردار باشد نشانه ای از کیفت ایده یا فرصت است.
‐ حاشیه سود هر چه بیشتر باشد نشانه ای از کیفیت ایده یا فرصت است.
‐ سهم از بازار هر چه بیشتر باشد نشانه ای از مطلوبیت ایده یا فرصت است.
۲‐ مزیت رقابتی
‐ هزینه های ثابت و متغیر تولید هر چه کمتر باشد نشانه ای از مطلوبیت و کیفت ایده یا فرصت است.
‐ هزینه های بازاریابی هر چه کمتر باشد نشانه ای مثبت است.
‐ هزینه های توزیع هر چه کمتر باشد نشانه ای مثبت است.
۳‐ درجه کنترل
‐ کنترل قیمت ها هر چه امکان پذیرتر باشد نشانه ای مثبت است.
‐ هزینه ها هر چه کنترل پذیرتر باشند نشانه ای مثبت است.
‐ کانال های توزیع هر چه کنترل پذیرتر باشند نشانه ای مثبت است.
۴‐ موانع ورود
‐ منابع لازم برای ورود هر چه کفایت داشته باشند نشانه ای مثبت است.
‐ شبکه های ارتباطی هر چه گسترده تر و توسعه یافته تر باشد نشانه ای مثبت است.
‐ قوانین و مقررات هر چه به نفع ورود باشد نشانه ای مثبت است.
۵‐ گروه مدیریتی
‐ گروه کارآفرینی هر چه متشکل تر، قوی تر و دارای سابقه ای موفق باشند نشانه ای مثبت است.
‐ رقبا هر چه رقابتی تر و واجد راهبرد تمرکز باشند نشانه ای مثبت است.
۶‐ مخاطرات
‐ هر چه مخاطره ها کمتر باشند نشانه ای از کیفیت در ایده و فرصت است.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد