این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

حل خلاق مسئله با استفاده از تکنیک TRIZ - دو (صوتی)

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/10/13/100863805326.jpg
گفتگو با آقای مهندس محمود کریمی
هماهنگ‌کننده جهانی انجمن TRIZ اروپا در ایران
موضوع: حل خلاق مسئله با استفاده از تکنیک TRIZ
15 + 10 دقیقه

بر اساس تحقیقات کارشناسی، خلاقیت فقط به تعدادی افراد نخبه و برجسته محدود نمی‌شود و انسان‌ها می‌توانند به نحوی تأثیر بپذیرند که در مسیر خلاقیت و نوآوری قرار گیرند و خلاقیت خود را با آموزش و تمرین، افزایش دهند. TRIZ یک روش سیستماتیک برای حل خلاق مسئله است.

حل خلاق مسئله با استفاده از تکنیک TRIZ - یک


TRIZ چیست؟

نظریه تریز (TRIZ) مهمترین اختراع قرن

در بازار جهانی امروز با رقابت سرسختانه آن ، امکان توسعه محصولات و عبور از موانع تولید بسیار دشوار شده است. برای عبور از این مشکلات پیچیده به تازگی ، یک دوره جدید از “مهندسی نوآورانه ” آغاز شده است تا توانایی ما را برای حل مسائل دشوار و یا غیرممکن مهندسی بطور قابل توجهی بهبود بخشد.

این روش جدید که TRIZ نام دارد به طرز چشمگیری دانش مهندسی ، خلاقیت ، و مهارت حل مسأله را افزایش خواهد داد و انقلابی در رویکرد ما برای حل مسائل دشوار که نیاز به فکر خلاقانه دارد بوجود خواهد آورد.

TRIZproblemsolving1

ادامه مطلب ...

مدل کسب و کار (BM)


مدل کسب و کار (Business Model)
مدل کسب و کار، یک متد انجام کسب و کار است به نحوی که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقای خود را تضمین نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد کند.

Business Model مشخص می‌کند که یک شرکت چگونه می‌تواند پول به دست بیاورد و به این منظور مشخص می‌کند، این شرکت در زنجیره ارزش در کجا قرار دارد. 

http://s1.picofile.com/file/6913995970/BM.png

ادامه مطلب ...

همه چیز در باره طرح کسب و کار (BP)


طرح کسب و کار (Business Plan) چیست؟

طرح کسب و کار عبارتی است که به عنوان معادل عبارت انگلیسی Business Plan انتخاب شده است. سایر معادل‌هایی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: برنامه‌ی تجاری، طرح تجاری، و برنامه‌ی کسب و کار.

این عبارت به نسبت جدید است و همزمان با ورود مباحث مرتبط با کارآفرینی در کشور مطرح گردید.

http://s1.picofile.com/file/6914106636/bbpp.png

ادامه مطلب ...

قدرت تحمل ابهام


تحمل ابهام چیست؟

(ambiguity tolerance)

گفته می شود که کارآفرینان به مراتب بیشتر از افراد دیگر قدرت تحمل ابهام دارند.

کارآفرینان بدون این که احساس تهدید یا ناراحتی کنند، قادرند به طور اثربخش با شرایط و اطلاعات مبهم، ناقص، غیرقطعی، سازمان نیافته و غیرشفاف روبرو شوند و ضمن رفع ابهامات، آنها را به نفع خود تغییر دهند؛ در واقع، ابهام، سبب انگیزش آنان می‌شود.

ادامه مطلب ...

تست کارآفرینی



تست سنجش استعداد کارآفرینی
آیا شما یک کارآفرین هستید؟
بعضی از دوستان شما کارآفرین شده‌اند. کسانی که به این هدف دست یافته‌اند، تقریبا هر روز عکسشان در صفحه اول روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها است.

  سوال این است که آیا شما هم می‌توانید کارآفرین شوید؟ آیا شما هم می‌توانید به میلیون‌ها فردی که هر ساله دل به دریا می‌زنند و رویای کار آفرینی خود را محقق می‌کنند، بپیوندید؟ صاحب نظران معتقدند در وجود تمام کسانی که کارآفرین بالقوه هستند، یک میزان حداقلی از جسارت و جربزه وجود دارد. همیشه انگیزه‌ها و محرک‌های قوی وجود دارد که افراد را وادار به راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان می‌کند.
تست های زیر به شما کمک می‌کند دریابید آیا یک کارآفرین هستید یا نه؟ فقط با خود صادق باشید و  به خاطر داشته باشید بدترین دروغ‌ها دروغ به خود است.

ادامه مطلب ...

چندمین پولدار جهان هستید؟


HOW RICH ARE YOU؟

حتما تاکنون برایتان این سوال پیش آمده است که میزان درآمدتان نسبت به دیگران در چه حدی است. اگر دوست دارید میزان ثروتتان را با جهانیان بسنجید...

http://www.caraaustin.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/global-rich-list.png

ادامه مطلب ...