این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

زنان کارآفرین

بانوان کارآفرین چگونه اندیشیده‌اند و عمل کرده‌اند؟

عوامل موثر در شروع و گسترش کسب و کارشان چه بوده است؟

تجارب کارآفرینان موفق راه درست و نزدیک موفقیت را به شما نشان خواهد داد.

  • کارآفرینی، آگاهی و اعتماد به نفسم را بالا برده است
    فهیمه محبی زنگنه متولد ۱۳۳۷ و دارای لیسانس پیراپزشکی است. او در سال ۱۳۷۵ به همراه همسرش موسسه‌ی انتشارتی پیکان را تاسیس کرد و اکنون سمت مدیر تولید موسسه را بر عهده دارد. مصاحبه‌ی خورشید با او را در زیر بخوانید:
  • یاد گرفتم که جواب را پیدا کنم
    خدیجه یارعلی کارشناسی ارشد روانشناسی دارد. ایده‌های کارآفرینانه‌ی او اما تا آنجا پیش رفت که در سال ۷۸ مجتمع آموزشی در شهر اهواز تاسیس کرد، و در سال ۱۳۸۱ به عنوان کارآفرین نمونه‌ی استان خوزستان انتخاب شد. خانم یارعلی اکنون مدیرعامل شرکت رشدآسای جنوب است که با استخدام بیش از بیست کارمند ثابت و متغیر، در زمینه‌ی آموزش، مشاوره و پژوهش در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات، مدیریت و کارآفرینی فعالیت دارد. مصاحبه‌ی خواندنی خورشید با ایشان را در زیر بخوانید:
  • نان تافتون با طعم کارآفرینی
    افسانه چک، ۲۲ سال دارد؛ مدیر فروشگاه «پردیس» روستای پاشاکلای آمل است و در نانوایی روستای شاهاندشت آمل به پخت نان مشغول است. افسانه، فروشگاه و نانوایی را در سال ۱۳۸۶ و با کمک همسرش تاسیس کرده و همزمان در رشته‌ی کارشناسی علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل است. مصاحبه‌ی خورشید با او را در زیر بخوانید:
  • خاطرات خوب در راه‌اند
    فرخنده معنوی متولد سال ۱۳۴۶ در آمل است. لیسانس حوزوی دارد و سفره خانه سنتی شاهاندشت را در شاهاندشت، ۶۵ کیلومتری آمل، راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر ۴ نفر در این سفره خانه مشغول به کار هستند.
  • رویاهایم من را به جلو هدایت می‌کردند
    صدیقه فیروزی متولد ۱۳۴۳ است و فوق دیپلم کارگردانی دارد. او بر خلاف وجود مشکلات بسیار در راه تحصیل، زندگی و کارش، توانسته است رویاهایش را – که تنها الهام‌بخش موفقیت‌هایش بوده است – به واقعیت تبدیل کند. خانم فیروزی اکنون عضو هیات مدیره‌ی «موسسه فرهنگی – هنری صبح» است که چهار نفر را در اشتغال دارد.
  • در تاریک‌ترین شب‌ها هم می‌شود روشنایی مهتاب را دید
    زینب جم متولد ۱۳۶۷ و دانشجوی کارشناسی رشته‌ی مدیریت بازرگانی است. او پس از تجربه‌اندوزی از فعالیت در برخی شرکت‌های خصوصی، در سال ۸۹ وب‌سایت «همینا» را تاسیس کرد که همچنان مدیریت آن را نیز بر عهده دارد. «همینا» که در زمینه‌ی خرید و فروش آنلاین کالا فعالیت می‌کند، برای چهار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. مصاحبه‌ی خورشید با زینب جم را در زیر بخوانید:
  • کلمه شکست را از دایره لغات خود حذف کنید
    سارا شعبان‌زاده از جوان‌ترین کارآفرینان موفق ایران است که در ۲۲ سالگی طرح خلاقانه‌ی آموزش کامپیوتر به کودکان را ثبت و اجرا کرده است. همچنین همت و پشت‌کارش باعث شد تا به عنوان کارآفرین برتر کشور (سال ۸۹) و کارآفرین برتر اجتماعی استان فارس (سال ۹۰) از او تقدیر شود. سارا کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است و اکنون در ۲۸ سالگی، مدیر عامل شرکت «تجسم آینده‌ی پویا» است که خود در سال ۱۳۷۹ آن را تاسیس کرده است. در شرکت او ۱۶ نفر به صورت ثابت یا پیمان‌کار مشغول به کار هستند.
  • در بازی‌های بچه‌گی، داور حل اختلاف بودم
    فوق لیسانس حقوق دارد و مدیر عامل دفتر وکالتی است که خودش در سال ۶۸ (۱۹۹۸ م) تاسیس کرده است. سال‌های بسیاری‌ از عمرش را -چه در ایران و چه در شعبه‌ی دیگر دفترش در تورنتو کانادا- صرف رفع حل اختلاف‌های بین و این و آن کرده‌است؛ کاری که رضایت قلبی‌اش را در آن می‌داند. با آن‌که اکنون ۵۰ بهار از عمرش را زیسته‌ است، همچنان دوست دارد ایده‌های جدیدش را اجرا کند؛ آن‌چنان‌ که در نظر دارد تا پانسیونی برای اقامت جوانان ایرانی در کانادا ایجاد کند. مصاحبه‌ی خورشید با فائزه کاشانی نژاد را در زیر می‌خوانید:
  • لازمه‌ی موفقیت، همت عالی است
    خانم ساناز نتاج، ۳۱ ساله گرافیست و طراح لباس است. ایشان که دارای فوق دیپلم گرافیک است پیش از آغاز کسب و کار خود به عنوان طراح سایت و مسئول تبلیغات در یک شرکت گرافیکی مشغول به کار بود. اما آن‌چنان که باور دارد «خلاقیت در آزادی عمل شکوفا می‌شود» و همین او را به عرصه‌ی کارآفرینی و ایجاد کسب و کاری جدید کشاند. ایشان هم‌چنین در مدرسه‌ی خلاقیت «ماندالا» به آموزش خلاقیت به کودکان مشغولند.
  • آرامش و رضایت، در کار و خدمت به دیگران است
    خانم فریال مشرف‌الملک سال‌هاست که در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کند. ایشان مدرک مهندسی معماری دارد و از سال ۲۰۰۵ میلادی موسسه‌ی زیبایی فریال را تاسیس کرده‌‌ است. از آن زمان تا کنون ایشان همچنان مدیریت این موسسه‌ -که پنج نفر در آن کار می‌کنند- را به عهده دارد. البته خانم مشرف الملک وقتش را تنها به موسسه‌‌اش اختصاص نمی‌دهد و قسمت زیادی از وقتش را صرف امور خیریه و داوطلبانه می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد