این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

در باره دکترای مدیریت کارآفرینی


نظرات داوطلبان درباره آزمون سراسری دکترای مدیریت کارآفرینی

تعداد شرکت کنندگان دکترای کارافرینی در چند شهر مختلف بصورت زیر می باشد:

تهران : 320 نفر مرد - 150 نفر خانم / اهواز : 17 نفر / تبریز: 20 نفر مرد / گرگان: 4 نفر

با توجه به این تعداد پیش بینی می شود که تعداد شرکت کنندگان در بیشترین حالت حدود 1000 نفر باشد.

نظرات مختلف در باره این آزمون را ببینید...

 

behfar heidari

 

باسلام وتشکر از محبت شما

البته برای اینجانب مشکلی پیش آمد که نتوانستم کتابها ی تخصصی را مطالعه نمایم ولی در کل آزمون امسال سوالات زبان و استعداد خوب بودند وفکر می کنم سوالات تخصصی کارآفرینی سخت بود و اکثر سوالات را اسامی متخصصین این رشته تشکیل می دادند.  در ضمن روش تحقیق نیز با آن چیزی که ما قبلا خوانده بودیم متفاوت بود

 

 

yazdan moradi

 

 

 

 

 

با سلام

برای من هم تعداد شرکت کنندها بیشتر از حد تصور بود البته یک علت اینه که خیل از افرادی که از رشته هایی نظیر فنی مهندسی دوست داشتند در رشته مدیریت شرکت کنند از آنجاکه براسا ضوابط امسال مجاز به شرکت در مدریت نبودند رشته کارآفرینی را که نزدیک به مدیریت بوده انتخاب کرده اند.درس تئوری کارآفرینی هم اصلا مناسب آزمون دکتری نبود چه اینکه سوالات علاوه بر اینکه حفظی بود جامعیت هم نداشت مثلا در مور کارآفرینی اجتماعی ، کارآفرینی زنان ، کارآفرینی و ارتباط آن با فناوری ویا موانع کارآفرینی و.... سوالی طرح نشده بود.

درس روش تحقیق و آمار هم از واژه ها و اصطلاحاتی بعضا استفاده شده بود که تا به حال ندیده بودم

با تشکر

......................................................................................

Ir Arsham

سلام هادی

خلاصه بخواهم بگم:

زبانش خیلی راحت بود.

استعداد تحصیلیش سطحش خیل پایین تر از فوق لیسانس بود ولی کارافرینی رو خیلی خراب کردم چون اصلا کتاب احمدپور رو نخونده بودم!!!

تقریبا همش از اون کتاب بود و نرات و ایده های دانشمندان مختلف راجه به کارآفرینی رو خواسته بود.

روش تحقیق و آماش هم بد نبود متوسط بود.

...............................................................................

جلال هارون

درود
سپاس از لطف بی دریق شما در راهنمایی کسانی مثل من که به واقع مفید هم واقع شد.
آزمون خوب بود به خصوص در نوبت صبح استعداد تحصیلی و بزبان رو خوب زدم.
در بعد از ظهر باید به نکته ای اشاره کنم: با توجه به مطالعه ی روش تحقیق
و درگیریهای پایان نامه ی خودم، زمان کمی برای تخصصی داشتم اما در کل
آزمون عصر برای من از نظر سختی سوالات و درصد رضایت از آزمون کاملا قابل
قبول بود.
اگر کسی به لیست منابع دسترسی داشت و می خوند طبق آنچه شما در اختیار
قرار دادین، به سادگی بالا می اومد از مرحله اول.
در شهر من اهواز، 17 نفر شرکت کننده بود که تقریبا همه برای بررسی آزمون
شرکت کرده بودند. اما من بخت اول این جمع بودم علاوه بر عدم مطالعه کافی.
زبان هم عمومی و کمی پایینتر از تافل بود. خالی از گزینه های غلط هم
نبود. 1 یا 2 سوال.

سپاس از توجه شما

................................................................

مهندس : 1390/01/27

سلام من گرگان امتحان دادم رشته کارآفرینی کلا 4 نفر اومده بودن!!! سوالات تئوری کارآفرینی خیلی افتضاح بود فقط اسم داده بودن واقعا متاسفم یا منبع برای رشته کارآفرینی نیست؟؟؟ که مطمئنم هست یا واقعا باید به حال قطب کارآفرینی کشور (دانشکده کارآفرینی) افسوس خورد!!! به هر حال چاره ای نیست و بایستی ما چوب دیر به دنیا اومدنمون رو بخوریم!!!!!!!!!

..............................

 

سارا : 1390/01/26

با سلام بد نیست حداقل یه آماری هم از تعداد شرکت کننده های کارآفرینی داشته باشیم. توی تهران برای خانم ها (حوزه دانشکده فنی- مهندسی برق) تعداد شرکت کننده ها حدود 150 نفر بود. ممنون میشم اگه آقایونی که توی تهران امتحان دادند و بقیه افرادی که توی شهرستانها شرکت کردند آمار تقریبی شرکت کننده ها رو اعلام کنند. در مورد کنکور سوالای استعداد تحصیلی روتین بود البته واسه اونایی که شاکی هستند و میگن سوال ها ساده بود و همه خوب دادن باید بگم فرم اینجور سوالا طوریه که هرکی از جلسه بیرون میاد خوشحاله! ولی باید دید و غلط ها رو شمرد. چون ممکنه خیلی ها رو آدم با اطمینان کامل غلط بزنه! سولای زبان یا خیلی ساده بودند یا خیلی ناواضح از نظر موضوعی. در کل مقیاس خوبی برای سنجش نبود و به نفع اونایی میشه که زبانشون قوی نسیت ولی تافل و تولیمو و .. سر جلسه رفتن!! سولای آمار و روش تحقیق خیلی بد طراحی شده بود اصلا پوشش خوبی رو مطالب نداشت حتی از بعضی از مباحث جزئی 2 - 3 تا سوال تقریبا مشابه اومده بود نظریه کارافرینی که دیگه هیچی! جدای از اینکه توی منبعی که من خونده موندم خیلی هاش نبود (نزدیک به 20 تا سوال!!) واقعا بعید بود که اینقدر سوالها سطحی باشه

..............................................

مریم : 1390/01/26

سلام..من درا رشته کارافرینی شرکت کردم.واقعا دلم برای کسانی سوخت که مطالعه کرده بودند .تنها ازمونی بود که نخوندنش بهتراز وقت گذاشتن برای مطالعه بود .واقعا مایه تاسف بود برای کسانی که کلی پول کلاسهای جی مت وتافل داده بودند. کلا سوال جی مت این ازمون غیر استاندارد بود جی مت باید وقت کمتری داشته باشد حدود 75 تا 90 دقیقه کافی بود وزمان را به ازمون زبان می دادند.امتحان عصر هم نظریه های کارافرینی واقعا فاجعه بود.که فقط از اسامی دانشمندان سوال دادند ومی توانستند خیلی دقیقتر سوال بدهندکلا سطح امتحان از کارشناسی ارشد پایین تر بود.به نظر من امتحان دکترا فقط باید ازدروس تخصصی کارشناسی ارشد سوال باشد.

......................................................

جمال : 1390/01/26

سلام به همه به نظر من سوالات صبح تا حد قابل قبولی استاندارد بود اگرچه زبان وقت گیر بود و خود نوشتن جواب ها در پاسخنامه بخشی از وقت را می گرفت اما به هر حال در کل تا حد خوبی نشان دهنده میزان تسلط طرف بر زبان بود. اما سوالات بعد از ظهر هم در بخش آمار و هم کار آفرینی بسیار ناشیانه و طوطی وار و به دور از تحلیل و ارزیابی دانش شخص صورت گرفته بود به ویژه آمار که به چند تا تعریف آبکی بسنده شده بود در هرحالی که اعلام شده بود طبق منابع کارشناسی است و کنکور بیست سال اخیر آمار رشته های مدیریت هیچ شباهتی به این آمار نداشت. به نظر من سوال را باید به آدم هایی بسپارند که واقعا توانایی ارزیابی میزان سواد و تسلط دانشجویان را بسنجند نه این که آنها را سر جلسه با انواع کلک ها و ترفندها غافلگیر کنند و از هر آنچه خوانده اند و زحمت کشیده اند پشیمان شوند.

...................................................

عباسی : 1390/01/25

من در گروه کارآفرینی شرکت کردم و ارشد کارآفرینی دارم تمام کتابایی که به نظریه های کارآفرینی مربوط می شد رو خونده بودم اگه همون چند تا سوال هم از کتاب دکتر احمد پور هم نیومده بودمن همونجا خودمو میکشتم دلم میخواد بدونم چه کسی و چند وقته این سوالا رو طرح کرده بود؟ به نظرم طراح سوال تو اینترنت چرخیده بود و از هر مطلبی که خوشش اومده بود سوال داده بود. واقعا که گند بزنن به این کنکور که هیچ وقتم از شرش خلاص نمیشیم!!! حیفه چند ماه وقتی که من روز و شبم رو یکی کردم. واقعا شاکی ام

..................................................

منصور : 1390/01/25

GMAT:بسیار استاندارد و خوب بود.یعنی تناسب سختی و راحتی سئوالات خوب رعایت شده بود. زبان:تعداد سئوالات خیلی زیاد بود و وقت کم.تعادل لازم رو هم نداشتن سئوالا.یا خیلی خیلی سخت بودن مثل 20 تای اول. یا خیلی خیلی آسون بودن مثل 20 تا سئوال آخر. روش تحقیق و آمار:سئوالات خیلی غیر استاندارد بود.معلوم بود که طراح ظرف یک ساعت کل سئوالا رو طراحی کرده بود!! نظریه های کارافرینی:کاملا حفظی بود. به نظر من در شان آزمون دکتری یک کشور نیست که حفظیات رومد نظر قرار بده اونم برای رشته ای مثل کارافرینی که همش تحلیل و طراحی و فرصت یابی هستش.واقعا یه کارافرین اگه بدونه که فلان نظریه پرداز دهه 90 چه ویژگی هایی رو مد نظر داشته از دید من نمیتونه خیلی منطقی باشه.با دیدن این سئوالا یاد معلمای دوره ابتدایی مون افتادم که از زیر نویس و جدول و اینها سئوال می دادن!!! در کل به نظرم آزمون صبح نسبتا خوب بود ولی آزمون عصرخیلی غیراستاندارد و فکر نشده و سرهم بندی بود. خروجیهای این آزمون به نظر من نمیتونن نماد عدالت در پذیرش اونهم در سطح دکتری باشند.

.....................................................

پاسخ به تمامی سوالات :

اکثریت دوستان شاکی بودند که چرا سوالات درس نظریه های کارآفرینی درباره اسامی و نظریات بوده است.

من هم خودم چنین دیدگاهی داشتم ولی با کمی تفکر و صحبت با بعضی از اساتید دانشکده به این نتیجه رسیدم که:

اولا اسم این درس نظریه های کارآفرینی است و نباید با مبانی کارآفرینی اشتباه گرفته شود.

ثانیا در مقطع دکتری بیشتر به تئوری ها و نظریات کارآفرینی پرداخته خواهد شد و دیگر جنبه های عملیاتی

کسب و کار و کارآفرینی کمتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پس سوالات این درس چندان هم غیر منطقی نبوده است


منبع: سایت مدیریت کارآفرینی


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد