این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

این وب توسط گره سیاه شهر شال هک شد 09377465458

مشاوره و آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار

هوشیاری کارآفرینانه


هوشیاری کارآفرینانه به چه معنی است؟

♥ هوشیاری کارآفرینانه از مفاهیم بسیار مهم در زمینه کارآفرینی است. این مفهوم با مفاهیم دیگری همچون فرصت ارتباط نزدیکی دارد. اطلاعات زیادی در مورد آن که چه چیزی هشیاری کارآفرینانه را شکل می‏دهد، در دست نیست.

♥ هوشیاری کارآفرینانه عبارت است از توانایی تشخیص فرصت­هایی که توسط دیگران نادیده گرفته می­شوند.

http://s1.picofile.com/file/6853877262/anten.png

همچنین هوشیاری کارآفرینانه عبارت است از توانایی فرد در جمع آوری، تبدیل و انتخاب اطلاعاتی است که منجر به یک فرصت بالقوه کسب و کار می­شوند.

♥ فاکتورهای اصلی که بر فرآیند محوری تشخیص و توسعه فرصت و در نتیجه کارآفرینی تأثیر گذاشته و منجر به تأسیس یک کسب و کار می شوند عبارتند از:

1.           هوشیاری کارآفرینانه

2.           دانش پیشین

3.           شبکه های اجتماعی

4.           خصوصیات شخصیتی شامل خوش بینی، خود باوری و خلاقیت

5.           نوع فرصت

همانطور که مشاهده می شود هوشیاری کارآفرینانه یکی از فاکتور های تاثیر گذار در فرآیند تشخیص و توسعه ی فرصت است.


♥ از دیدگاه یکی از نظریه‏پردازان، هوشیاری به عنوان مدل ذهنی و درونی کارآفرینان از سه بعد زیر تشکیل شده است :

1. Prospecting : به این معنی است که کارآفرینان باهوش هستند و می توانند اطلاعات تجاری را جستجو و تحلیل کرده و فرصت ها و سود های بالقوه را پیدا می کند.

2. Reframing : به این معنی که کارآفرین قادر است از بند قوانین دست و پا گیر کهنه، رها شود و با شکستن قاعده ها و تفکر واگرا اعتمادی جدید بسازد و یک ارزش جدید را عرضه کند.

3. Sensitive Foresight : این معنی که کارآفرین چشمانی تیز و بینا برای مشاهده فرصت ها دارد و می تواند با شبیه سازی ذهنی و درک مدل ها در زمانی کوتاه به صورت دقیق آینده تجاری را پیش بینی کند.


♥ از دید یکی دیگر از صاحب‏نظران، هوشیاری از سه بعد زیر تشکیل شده است:

1 . Information accumulation : که روی اهمیت جستجوی اطلاعات تاکید داشتند و بعد جمع آوری اطلاعات نام دارد.

2. Information Transformation : قابلیت درک و تفسیر محیط نتیجه شکستن الگوهای ذهنی موجود است که مبنایی برای تبدیل اطلاعات است.

3. Information Selection : که بر روی توانایی یکتای کارآفرین در حس کردن فرصت­های سودآور که توسط دیگران نادیده گرفته می­شوند تاکید می­کند که معرف بعد انتخاب اطلاعات است.


یکی از بهترین عوامل در تشخیص و حتی توسعه‌ و ارزیابی فرصت‌های کسب و کار، هوشیاری کارآفرینانه است. هوشیاری کارآفرینانه همانند آنتنی است که باعث تشخیص شکاف بازار می‌شود. اساس کارآفرینی در هوشیاری نسبت به فرصت هاست.  لازمه افزایش درک فرصت در جامعه، افزایش تقویت هوشیاری کارآفرینانه مردم است.


نظریه شکل گیری هوشیاری کار آفرینانه

این نظریه می گوید افراد زمانی که با مشکلات روبرو هستند؛ هوشیاری کار آفرینانه شان افزایش می یابد و در نتیجه دست به نوآوری می زنند. به بیان دیگر، اکثر افراد زمانی که با بحران یا تغییر سریع شرائط خارجی روبرو می‏شوند، گویی از خواب بیدار می‏گردند.


یکی از بهترین عوامل در تشخیص و حتی توسعه‌ و ارزیابی فرصت‌های کسب و کار، هوشیاری کارآفرینانه است. هوشیاری کارآفرینانه همانند آنتنی است که باعث تشخیص شکاف بازار می‌شود. اساس کارآفرینی در هوشیاری نسبت به فرصت هاست، و به هر حال لازمه افزایش درک فرصت در جامعه، افزایش تقویت هوشیاری کارآفرینانه مردم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد